Sunday, March 13, 2011

Taiping heritage city~~

hai semua org tepeng~ dan juga org-org~ dan juga lah kepada semua org di atas muka bumi ini.. Harini aku nak citer pasal bumi tepeng si bandar warisan.. Selalunya kalau org tanya aku apa ada dengan tepeng..Aku dengan lemah longlainya akan menjawab tak dak pape pong kat sana..TAPI!! Sebenarnya aku silap..Jawapan yg aku berikan semasa kelemah longlaian aku itu sama sekali TIDAK BENAR DARI SEGI AKAL LOGIK MAHUPUN FANTASI..Kenapa???? Ha ini yang akan kita kupaskan hari ini supaya tidak ada lagi selisih paham mahupun tercekik kulit akibat lupa nak kupas kulit..

*jangan lupa kupas kulit dulu baru makan*

Walaupon taiping ingin mengekalkan kewarisanan nye namun banyak pembangunan telah dilakukan dalam beberapa dekad yang lalu. Kini Taiping dah ada Taiping Sentral(TS) dimana kat dalam bangunan ni terdapat panggung wayang,karoke jamban,snooker,shopping mall dan sebagainya lah..(wah boleh tuntut komisen ni tolong promote nih..kakakka)..kat sebelah TS plak ada Tesco..wah lagi Maggi lah penduduk taiping..HAHA..(aku tak pasti apasal aku tulis maggi kat situ)..memang menarik lah bak kata pepatahnya~~


Gambar kat bawah ni kira macam tengah-tengah pekan tepeng lah..Kalau jam dah menunjukkan pukul 8 malam pon dah lengangg tepeng nih macam pekan koboiii...awai benor depa tutup kedai..

Gambar pokok kat bawah ni memang trademark malar segar si Taman Tasik lahh...Atau nama glemer nye Lake Garden..Huisyyhhh tak payah teka la umor pokok ni..memang dah berapa abad pon tak tau lahh..awet muda kan..still hensemm..apa lah petuanya agaknya..hmmmmm..(kekekkekekek)

**Taman Tasik yang permai bak kilauan permata..ewahhh**

**Ohhh Teratai bunga indah~~(lagu ramli sarip)**

Taiping memang glemer dengan Lake Garden nya..Walaupun dah tua tapi still gantang..View nya stilll cuunnn meletopss..Petang-petang ramai org melakukan aktiviti sehat kat sini..termasuk berjoging tak kira pagi mahupun petang... Tapi kini....(bajet iklan sedih)..aku dah lama tak menjengah kat sana..Anyways kalau korang yang kat luar sinun nun dulu soploh tahun dahulukala pernah melawat tepeng, aku sarankan pergilah tepeng pada hari ini kerana tepeng dah berubah tak sperti dahulu lagi..dah semakin bergaya..hehe

Apapon Selamat Datang ke Taiping~~

**entry khas si budak homesicks**

Sila belanja aku slurpeee~~tetibe je..kah kah kah

4 comments:

Arisa Mihashi said...

bile ko duk jauh baru ko tau betapa uniknye taiping tuh.hahaha. ade jamban cantik ke tepeng tu?

suka hati said...

ada jamban cantik...dalam jamban pon ada taman ok..membuat hati ko bertamna-taman lah jawabnyer...hahahahha

Cik Jari said...

baru nih kan..aku nek bas lompat2..b'worth-parit buntar-kamunting raya-ipoh....

jauh sungguh perjalanan....dah la naik bas RED OMNIBUS (Syarikat Bas Merah)...pergh....macam2 bau ada kat tepeng tuh...

suka hati said...

bus tuh aku pon dah tak lalu nak naik..dulu waktu skolah layan lah..hahahahha..skg ni waktu terdesak je nek..kekkeke